Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2011

Λεφτά υπάρχουν, αλλά μόνο για ακριβά και μη βιώσιμα έργα

Έγκλημα σε καιρό κρίσης θεωρούν οι Οικολόγοι Πράσινοι τη χρήση πόρων του ΕΣΠΑ ως εγγυήσεις δανείων για την κατασκευή ιδιωτικών αυτοκινητοδρόμων κόστους πολλών δις. Η απόφαση του κου Παπαδήμου στο πρόσφατο Υπουργικό Συμβούλιο να χρησιμοποιηθούν ως εγγυήσεις 1,5 δισ. Ευρώ από το ΕΣΠΑ ώστε να δανειοδοτηθούν με 6 δις οι κατασκευαστές πέντε ιδιωτικών αυτοκινητοδρόμων, αποτελεί οικονομικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό παραλογισμό. Σε μια περίοδο που το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων έχει στεγνώσει και που η κρίση απαιτεί εναλλακτικές απαντήσεις με μικρότερη κατανάλωση ενέργειας και λιγότερη εξάρτηση από την ακριβή πια χρήση του ΙΧ, η κυβέρνηση παραμένει προσηλωμένη σε ιδιωτικά συμφέροντα και σε καταστροφικές επιλογές που μας οδήγησαν στα σημερινά αδιέξοδα. Ιδιωτικά έργα που δε βρίσκουν πια ιδιωτική χρηματοδότηση, είναι σαφές ότι, με ελάχιστες εξαιρέσεις, απλώς πρέπει να εγκαταλειφθούν και οι πόροι να διατεθούν αλλού. Στην περίπτωση που ολοκληρωθούν οι συγκεκριμένοι άξονες, η Ελλάδα με 2.500 χλμ κλειστών αυτοκινητοδρόμων θα είναι στις 4 πρώτες χώρες της Ε.Ε. σε χλμ ανά κάτοικο, στόχος απολύτως παράλογος για μια χώρα υπό χρεοκοπία και με δυσβάστακτο κόστος χρήσης του ΙΧ. Δε μπορούμε για ιδιωτικά έργα, που απορρίπτει και η ίδια η αγορά, να θυσιάζουμε ζωτικούς δημόσιους πόρους δισεκατομμυρίων ευρώ. Χαρακτηριστικό των εγκληματικών πολιτικών της κυβέρνησης για τις μεταφορές είναι το ότι την ίδια στιγμή ολόκληρες περιφέρειες όπως η Δυτική Μακεδονία για εξοικονόμηση μόλις λίγων εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, η Πελοπόννησος για 7 εκ. ευρώ έχουν μείνει χωρίς τρένο. Απάντηση στην κρίση μπορούν να δώσουν εναλλακτικές λύσεις που θα καλύπτουν τις ανάγκες των πολιτών με χαμηλό οικονομικό κόστος και περιβαλλοντικά βιώσιμο τρόπο. Αυτό που χρειαζόμαστε στις μεταφορές είναι η στήριξη του σιδηροδρόμου, των μαζικών συγκοινωνιών, των συνδυασμένων μεταφορών και της συλλογικής χρήσης του ΙΧ, όχι πανάκριβοι αυτοκινητόδρομοι που λίγοι θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να χρησιμοποιούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: